15.05.2024

Український коридор: вантажообіг морських портів України за квітень склав 10 мільйонів тонн

За підсумками квітня 2024 року портовими операторами в морських портах України оброблено 9 млн 912 тис. тонн вантажів, що майже вдвічі перевищує показник аналогічного періоду 2023-го.

Про це повідомила сьогодні Адміністрація морських портів України.

Найбільшу питому вагу у квітні становить обробка зернових вантажів – 6,3 млн тонн (проти 3,9 млн тонн у 2023 року).

Вантажообіг через Український коридор у квітні склав 7,7 млн тонн, з яких – 5,1 млн тонн – продукція українських аграріїв.

Загалом за січень-квітень 2024 року порти України обробили 37,7 млн тонн (проти 22 млн тонн 2023 року).


Нагадаємо: 22 липня 2022 року в Стамбулі за пропозиції ООН Україна, Туреччина та Генеральний секретар ООН Антоніу Гуттереш підписали Ініціативу про безпечне транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів «Одеса», «Чорноморськ» та «Південний». Зі свого боку угоду із ООН та Туреччиною як гарантами «Зернової ініціативи» уклала російська сторона (Україна жодних паперів з Росією не підписувала).

«Зернова ініціатива» дозволила розблокувати порти Великої Одеси (Одеський, Чорноморський, Південний), які до війни на 80% були воротами для агроекспорту, підтримати українських аграріїв, збільшити надходження валютної виручки в Україну, стабілізувати світові ціни на продовольство та запобігти суттєвому погіршенню гуманітарної ситуації в державах, що знаходяться на межі голоду, зокрема Ефіопії, Сомалі, Афганістану.

Загалом з 1 серпня 2022 року, коли по Зерновому коридору вийшло перше судно, до 45 країн світу було експортовано понад 33 млн тонн продукції українських аграріїв.

Нагадаємо також: протягом фактично усього часу дії угоди процес гальмувався, а потому був заблокований через дії росіян, які всіляко намагалися зірвати реалізацію Ініціативи, перешкоджаючи судноплавству та вільному доступу продовольства на світові ринки.

В липні 2023 року РФ заявила, що виходить з Ініціативи і значно посилила терор цивільного судноплавства, вдавшись до численних ракетно-дронових ударів по портах Великої Одеси та Подунав'я. Мета цих дій агресора, якому не вдалося влаштувати повну блокаду України з моря, – руйнація портової інфраструктури та знищення запасів зерна.

Попри це розпочав роботу новий морський коридор, яким до українських портів ідуть іноземні судна. Він вже не має статусу й обмежень зернового, успішно працює без ООН, Туреччини і тим більш без Росії.

За даними АМПУ на 10 травня, за майже дев'ять місяців функціонування Українського коридору ним скористалися близько 1 тис. 600 суден, які експортували з портів Великої Одеси 45 млн тонн вантажів до 44 країн світу. Переважно це продукція українських аграріїв для світових продовольчих ринків. Україна попри все залишається топ експортером агропродукції та гарантом продовольчої безпеки.

Фото Адміністрації морських портів України.

Інформагентство «Вікна-Одеса»

Реклама альбомов 300
Оцифровка пленки