15.02.2023
"Зернова ініціатива": через росіян в Босфорі утворилася черга із понад 140 суден
Україна глибоко стурбована деструктивними діями РФ, які призводять до затримки роботи "зернового коридору" Чорним морем та підривають Чорноморську зернову ініціативу загалом.
Росіяни перешкоджають судноплавству та вільному доступу продовольства на світові ринки. Про це йдеться у спільній заяві віцепрем'єр-міністра з відновлення України – міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Олександра Кубракова та міністра закордонних справ Дмитра Кулеби.
В документі сказано:
Представники РФ в складі інспекційних груп при Спільному координаційному центрі в Стамбулі вже кілька місяців поспіль системно затримують огляд суден, які прямують через протоку Босфор до/з українських портів.
Зокрема, російські інспектори свідомо уповільнюють терміни інспекцій, регулярно вимагають нерегламентовану документацію, відмовляються працювати в робочий час та шукають інші необґрунтовані приводи для зупинки інспектування. Щодня із запланованих 10 інспекцій, зазвичай, відбувається менше половини.
Така деструктивна політика Росії призвела до системного зниження вантажообігу в рамках Чорноморської зернової ініціативи. Лише за останні три місяці світ недоотримав 10 млн тонн українського продовольства і ця негативна тенденція набирає обертів.
У зв'язку із затягуванням інспекцій з боку Росії в Босфорі нині утворилась черга із понад 140 суден, переважна більшість яких очікує там понад місяць. Продовольча безпека країн, які залежать від експорту української сільськогосподарської продукції, опинилася під загрозою. Насамперед, через дії Росії продовольство недоотримують країни Глобального півдня, зокрема Африки та Азії.
Натомість, руйнуючи портову інфраструктуру України, створюючи безпекові загрози для українських південних регіонів зі сторони Чорного моря та перешкоджаючи роботі Чорноморського зернового коридору, Москва користується можливістю безперешкодного торговельного судноплавства з російських чорноморських портів.
Об'єм перевезень через морські порти РФ в Азово-Чорноморському басейні в 2022 році склав понад 250 млн тонн, що перевищило показники 2021 року. При цьому інспекції цих суден в Босфорі не відбуваються. Це, зокрема, робить можливим використання Росією торговельних суден для отримання вантажів військового призначення задля продовження війни проти України.
Закликаємо міжнародну спільноту, зокрема ООН та Туреччину як гарантів Чорноморської зернової ініціативи, вимагати від РФ негайного припинення штучних затримок в роботі "зернового коридору" Чорним морем, зупинки спроб РФ використовувати продовольство як зброю та розблокування торговельного судноплавства до українських портів.
Раніше повідомлялося, що через дії російської сторони в Спільному координаційному центрі – відверте блокування реалізації "Зернової ініціативи" – за підсумками січня обсяг експорту
Нагадаємо: 22 липня 2022 року в Стамбулі за пропозиції ООН Україна, Туреччина та Генеральний секретар ООН Антоніу Гуттереш підписали Ініціативу про безпечне транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів "Одеса", "Чорноморськ" та "Південний".
"Зернова ініціатива" дозволила розблокувати порти Великої Одеси, які до війни на 80% були воротами для агроекспорту, підтримати українських аграріїв, збільшити надходження валютної виручки в Україну, стабілізувати світові ціни на продовольство та запобігти суттєвому погіршенню гуманітарної ситуації в державах, які знаходяться на межі голоду, зокрема Ефіопії, Сомалі, Афганістану.
Загалом із 1 серпня з портів Великої Одеси вийшло 732 судна, які експортували 21 мільйон тонн українського продовольства до країн Азії, Європи та Африки.
За умов нормального функціонування "зернового коридору" цей обсяг мав скласти понад 35 мільйон тонн.
Фото Адміністрації морських портів України.
20.03.2025.
О больших бутылках и других украшениях Приморского бульвара

Расставлять по Одессе макеты стеклотары придумали на заводе шампанских вин. На промышленной выставке 1910 года в Александровском парке павильон этого завода венчала огромная бутылка (фото 1). Потом эта бутылка торчала над Французским бульваром, спрятанная за заводским забором. В 1928 году, во время съемок фильма «Человек с киноаппаратом», бутылка из-под шампанского (вероятно, уже другая) опять попала в кадр: оператор ее увидел на бульваре Фельдмана, как тогда называли Приморский бульвар (фото 2).
В 2008 году недалеко от памятника Ришелье снова появилась бутылка. Она рекламировала местное вино (фото 3). На следующий год перед Дюком построили огромный куб из полупрозрачной ткани (фото 4) — это тоже была своеобразная реклама одного из городских музеев: получить разрешение что-то поставить на Приморском бульваре считалось престижным.
Первый памятник здесь появился в 1828 году — это была бронзовая статуя одесского градоначальника Ришелье, которая стала и самым первым памятником в городе (фото 5). Второй памятник на бульваре появился в 1889 году, когда на шикарный постамент горожане поставили бюст поэта Пушкина (фото 6). Через 90 лет тут появился третий памятник — родившему в Одессе ученому-ракетостроителю Валентину Глушко. Его разместили на небольшой площади в самом начале бульвара (фото 7).
читати повністю