12.06.2024

У травні українські морські порти обробили понад 8,2 мільйони тонн вантажів, – АМПУ

Протягом травня морські порти України обробили 8 млн 265 тис. т вантажів. Це майже вдвічі більше за аналогічний показник минулого року.

Про це повідомила сьогодні Адміністрація морських торгових портів України.

За даними АМПУ, лідери вантажообігу зернові та рудні вантажі – 5,3 млн т (проти 3,5 млн т у 2023 році) та 1,5 млн т (проти 241 тис. т у 2023 році) відповідно.

Вантажообіг через Український коридор у травні склав 6,7 млн т, з яких 4,5 млн т склала продукція українських аграріїв.


Нагадаємо: 22 липня 2022 року в Стамбулі за пропозиції ООН Україна, Туреччина та Генеральний секретар ООН Антоніу Гуттереш підписали Ініціативу про безпечне транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів «Одеса», «Чорноморськ» та «Південний».

Зі свого боку угоду із ООН та Туреччиною як гарантами «Зернової ініціативи» уклала російська сторона (Україна жодних паперів з Росією не підписувала).

«Зернова ініціатива» дозволила розблокувати порти Великої Одеси (Одеський, Чорноморський, Південний), які до війни на 80% були воротами для агроекспорту, підтримати українських аграріїв, збільшити надходження валютної виручки в Україну, стабілізувати світові ціни на продовольство та запобігти суттєвому погіршенню гуманітарної ситуації в державах, що знаходяться на межі голоду, зокрема Ефіопії, Сомалі, Афганістану.

Загалом з 1 серпня 2022 року, коли по Зерновому коридору вийшло перше судно, до 45 країн світу було експортовано понад 33 млн тонн продукції українських аграріїв.

Нагадаємо також: протягом фактично усього часу дії угоди процес гальмувався, а потому був заблокований через дії росіян, які всіляко намагалися зірвати реалізацію Ініціативи, перешкоджаючи судноплавству та вільному доступу продовольства на світові ринки.

В липні 2023 року РФ заявила, що виходить з Ініціативи і значно посилила терор цивільного судноплавства, вдавшись до численних ракетно-дронових ударів по портах Великої Одеси та Подунав'я.

Мета цих дій агресора, якому не вдалося влаштувати повну блокаду України з моря, – руйнація портової інфраструктури та знищення запасів зерна.

Попри це розпочав роботу новий морський коридор, яким до українських портів ідуть іноземні судна. Він вже не має статусу й обмежень зернового, успішно працює без ООН, Туреччини і тим більш без Росії.

Загалом за січень – травень 2024 року порти України обробили майже 46 млн т вантажів (проти 26,6 млн т у 2023 році). Україна попри все залишається топ експортером агропродукції та гарантом продовольчої безпеки, наголошують в АМПУ.

Фото Адміністрації морських портів України.

Інформагентство «Вікна-Одеса»

Реклама альбомов 300
Оцифровка пленки