14.11.2023
Новим альтернативним шляхом до українських портів вже скористалися сто цивільних суден, – АМПУ
Новим альтернативним морським коридором до/з чорноморських портів України, за маршрутами, що набули чинності з 8 серпня, вже скористалися сто цивільних торгових суден.
Вони експортували більш ніж 3,7 млн тонн агро- та метало- продукції.
Про це повідомив сьогодні начальник Одеського порту Денис Карпов на зустрічі з делегацією журналістів з 10 країн Африканського континенту.
Увагу гостей звернули на те, що починаючи з 18 липня – дати припинення функціонування Зернової Ініціативи, країна-агресорка Росія продовжує використовувати їжу як зброю та продовжує посилені обстріли української портової інфраструктури, зерносховищ, під’їзних шляхів тощо.
В результаті масованих атак Україна зазнала скорочення експортного потенціалу своїх портів на 40%, було знищено близько 300 тис. тонн зерна. Експорт зернових вантажів до країн Азії, Африки та Європи скоротився майже на 3 млн тонн на місяць.
«Ми закликаємо всі країни, особливо країни Африки, які найбільше страждають від зростання цін на продовольство, вжити спільних глобальних заходів проти російського продовольчого тероризму. Але навіть у цих складних умовах Україна готова залишатися гарантом глобальної продовольчої безпеки», – підкреслив заступник голови Адміністрації морських портів України Дмитро Барінов.
Сьогодні ж в АМПУ повідомили узагальнені дані про роботу морських портів України за 10 місяців року.
За підсумками січня-жовтня портові оператори у морських портах України обробили 46,2 млн т вантажів. Це на 5,4 млн т більше, ніж за аналогічний період 2022-го. Перевалка експортних вантажів зросла до 41,7 млн т (+22,8% у порівнянні з 2022-м).
Найбільше портами було оброблено зернових вантажів – 34,9 млн т, це майже на 70% більше, ніж за 10 місяців минулого року.
Нагадаємо: 22 липня 2022 року в Стамбулі за пропозиції ООН Україна, Туреччина та Генеральний секретар ООН Антоніу Гуттереш підписали Ініціативу про безпечне транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів «Одеса», «Чорноморськ» та «Південний». Зі свого боку угоду із ООН та Туреччиною як гарантами «Зернової ініціативи» підписала російська сторона (Україна жодних паперів з Росією напряму не укладала).
«Зернова ініціатива» дозволила розблокувати порти Великої Одеси (Одеський, Чорноморський, Південний), які до війни на 80% були воротами для агроекспорту, підтримати українських аграріїв, збільшити надходження валютної виручки в Україну, стабілізувати світові ціни на продовольство та запобігти суттєвому погіршенню гуманітарної ситуації в державах, що знаходяться на межі голоду, зокрема Ефіопії, Сомалі, Афганістану.
Загалом з 1 серпня 2022 року, коли по Зерновому коридору
Нагадаємо також: протягом фактично усього часу дії угоди процес гальмувався, а потому
Попри це розпочав роботу новий морський коридор, яким до українських портів ідуть іноземні судна. Він вже не має статусу й обмежень зернового, працює без ООН, Туреччини і тим більш без Росії. Його функціонування стало можливим завдяки Силам оборони України та успішним діям українських захисників на Чорному морі.