14.11.2023

Новим альтернативним шляхом до українських портів вже скористалися сто цивільних суден, – АМПУ

Новим альтернативним морським коридором до/з чорноморських портів України, за маршрутами, що набули чинності з 8 серпня, вже скористалися сто цивільних торгових суден.

Вони експортували більш ніж 3,7 млн тонн агро- та метало- продукції.

Про це повідомив сьогодні начальник Одеського порту Денис Карпов на зустрічі з делегацією журналістів з 10 країн Африканського континенту.

Увагу гостей звернули на те, що починаючи з 18 липня – дати припинення функціонування Зернової Ініціативи, країна-агресорка Росія продовжує використовувати їжу як зброю та продовжує посилені обстріли української портової інфраструктури, зерносховищ, під’їзних шляхів тощо.

В результаті масованих атак Україна зазнала скорочення експортного потенціалу своїх портів на 40%, було знищено близько 300 тис. тонн зерна. Експорт зернових вантажів до країн Азії, Африки та Європи скоротився майже на 3 млн тонн на місяць.

«Ми закликаємо всі країни, особливо країни Африки, які найбільше страждають від зростання цін на продовольство, вжити спільних глобальних заходів проти російського продовольчого тероризму. Але навіть у цих складних умовах Україна готова залишатися гарантом глобальної продовольчої безпеки», – підкреслив заступник голови Адміністрації морських портів України Дмитро Барінов.

Сьогодні ж в АМПУ повідомили узагальнені дані про роботу морських портів України за 10 місяців року.

За підсумками січня-жовтня портові оператори у морських портах України обробили 46,2 млн т вантажів. Це на 5,4 млн т більше, ніж за аналогічний період 2022-го. Перевалка експортних вантажів зросла до 41,7 млн т (+22,8% у порівнянні з 2022-м).

Найбільше портами було оброблено зернових вантажів – 34,9 млн т, це майже на 70% більше, ніж за 10 місяців минулого року.

Нагадаємо: 22 липня 2022 року в Стамбулі за пропозиції ООН Україна, Туреччина та Генеральний секретар ООН Антоніу Гуттереш підписали Ініціативу про безпечне транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів «Одеса», «Чорноморськ» та «Південний». Зі свого боку угоду із ООН та Туреччиною як гарантами «Зернової ініціативи» підписала російська сторона (Україна жодних паперів з Росією напряму не укладала).

«Зернова ініціатива» дозволила розблокувати порти Великої Одеси (Одеський, Чорноморський, Південний), які до війни на 80% були воротами для агроекспорту, підтримати українських аграріїв, збільшити надходження валютної виручки в Україну, стабілізувати світові ціни на продовольство та запобігти суттєвому погіршенню гуманітарної ситуації в державах, що знаходяться на межі голоду, зокрема Ефіопії, Сомалі, Афганістану.

Загалом з 1 серпня 2022 року, коли по Зерновому коридору вийшло перше судно, до 45 країн світу було експортовано понад 33 млн тонн продукції українських аграріїв.

Нагадаємо також: протягом фактично усього часу дії угоди процес гальмувався, а потому був заблокований через дії росіян, які всіляко намагалися зірвати реалізацію Ініціативи, перешкоджаючи судноплавству та вільному доступу продовольства на світові ринки.

В липні 2023 року РФ заявила, що виходить з Ініціативи і значно посилила терор цивільного судноплавства, вдавшись до численних ракетно-дронових ударів по портах Великої Одеси та Подунав'я. Мета цих дій агресора, якому не вдалося влаштувати повну блокаду України з моря, – руйнація портової інфраструктури та знищення запасів зерна.

Попри це розпочав роботу новий морський коридор, яким до українських портів ідуть іноземні судна. Він вже не має статусу й обмежень зернового, працює без ООН, Туреччини і тим більш без Росії. Його функціонування стало можливим завдяки Силам оборони України та успішним діям українських захисників на Чорному морі.

Інформагентство «Вікна-Одеса»

Реклама альбомов 300
Оцифровка пленки