13.04.2014 | Общество

Туск: украинцы вели себя правильно, но пришло время решительных действий

Премьер-министр Польши Дональд Туск в интервью варшавской радиостанции Radio Zet прокомментировал ситуацию в Украине, поддержав проходящую на востоке страны антитеррористическую операцию.

«До сегодняшнего дня украинцы вели себя рационально и сдержанно. Однако, как мне кажется, настал момент решительных действий – красная черта перейдена, следует показать, что действия россиян неприемлемы», — считает глава правительства Польши. Туск выразил согласие с позицией украинских властей, которые считают, что сепаратисты подпадают сегодня под определение «террористы».

«Путин остановится там, куда ему позволит дойти сама Украина. Поэтому Киев должн взять дело в свои руки и решить, когда он начнет отстаивать территориальную целостность страны и выбрать способ защиты своих рубежей», – уверен польский премьер.

Напомним: утром в воскресенье в Славянске Донецкой области началась антитеррористическая операция. Есть жертвы и пострадавшие как со стороны украинских силовиков, так и сепаратистов. В настоящее время ситуация в городе остается напряженной.

Кроме того, столкновения между пророссийскими активистами и сторонниками территориальной целостности Украины произошли сегодня в Харькове. Есть раненые.

 

05.09.2025.

«Людина з кіноапаратом: одеські місця кінозйомок»: в Одесі презентовано нову книгу

«Людина з кіноапаратом: одеські місця кінозйомок» – так називається нова книга, презентація якої відбулася в Одеській національній науковій бібліотеці.

Вже у самій цій назві поєднані два великі пласти дослідницької роботи: книга стала перехрестям у тривалих розвідках британського кінознавця з Оксфорду Річарда Боссонса та одеського журналіста, автора низки книжок з історії Одеси Євгена Волокіна. І – результатом їхньої спільної багаторічної роботи.

Річард Боссонс чверть століття вивчає творчість видатного режисера-документаліста Дзиґи Вертова, зокрема, – феномен його уславленої стрічки «Людина з кіноапаратом». Цей німий документальний фільм був створений на замовлення ВУФКУ (Всеукраїнського фотокіноуправління) майже сто років тому, вийшов на екрани 1929-го. В його історії були і скандали, і безумовне захоплення, і категоричне неприйняття, і забуття. А наразі він сприймається знавцями кіно як один із найголовніших маніфестів світового кіноавангарду, один із найвизначніших зразків документалістики усіх часів.

Про те ж, що являли собою ті часи, коли працювали брати Кауфмани (Дзиґа Вертов – творчий псевдонім Давида Кауфмана, а його брат Михайло – оператор фільму), нагадала на презентації її ведуча – керівниця відділу мистецтв бібліотеки Тетяна Щурова. Тодішнім митцям ще здавалося, ніби вони можуть творити відповідно до своїх революційних уявлень про розвиток мистецтва. Однак їх «вікно можливостей» у тоталітарному СРСР вже причинялося, і зовсім скоро все незвичне, модернове, новаторське жорстко вкладуть у прокрустове ложе соцреалізму, по живому рубаючи і творчість, і творців.

читати повністю
Реклама альбомов 300
Оцифровка пленки
Одеський центр дослідження Голокосту 300
Загружается...