01.07.2024

За півроку порти України обробили понад 52 мільйони тонн вантажів, – АМПУ

За першу половину 2024 року шість портів України обробили майже 52,7 млн т вантажів (проти 31,3 млн т у 2023-му). 33,5 млн т склала продукція українських аграріїв.

Такі оперативні дані про підсумки першого півріччя 2024-го повідомила сьогодні Адміністрація морських портів України.

У червні морські порти України обробили 6,7 млн т вантажів. Аналогічний показник 2023-го це перевищує на 30%.


Перевезення здійснюються Українським морським коридором, який працює завдяки успішним діям Сил оборони України на Чорному морі.

Як повідомило 27 червня міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, за 10 місяців роботи Українського морського коридору транспортовано рекордну кількість вантажів.

За цей час вантажообіг портів Великої Одеси (Одеського, Південного та Чорноморського) склав 55 млн т, загалом було завантажено 1 тис. 954 судна, до 45 країн світу експортовано 37,4 млн тонн агропродукції.


Нагадаємо: 22 липня 2022 року в Стамбулі за пропозиції ООН Україна, Туреччина та Генеральний секретар ООН Антоніу Гуттереш підписали Ініціативу про безпечне транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів «Одеса», «Чорноморськ» та «Південний».

Зі свого боку угоду із ООН та Туреччиною як гарантами «Зернової ініціативи» уклала російська сторона (Україна жодних паперів з Росією не підписувала).

«Зернова ініціатива» дозволила розблокувати порти Великої Одеси (Одеський, Чорноморський, Південний), які до війни на 80% були воротами для агроекспорту, підтримати українських аграріїв, збільшити надходження валютної виручки в Україну, стабілізувати світові ціни на продовольство та запобігти суттєвому погіршенню гуманітарної ситуації в державах, що знаходяться на межі голоду, зокрема Ефіопії, Сомалі, Афганістану.

Загалом з 1 серпня 2022 року, коли по Зерновому коридору вийшло перше судно, до 45 країн світу було експортовано понад 33 млн тонн продукції українських аграріїв.

Нагадаємо також: протягом фактично усього часу дії угоди процес гальмувався, а потому був заблокований через дії росіян, які всіляко намагалися зірвати реалізацію Ініціативи, перешкоджаючи судноплавству та вільному доступу продовольства на світові ринки.

В липні 2023 року РФ заявила, що виходить з Ініціативи і значно посилила терор цивільного судноплавства, вдавшись до численних ракетно-дронових ударів по портах Великої Одеси та Подунав'я.

Мета цих дій агресора, якому не вдалося влаштувати повну блокаду України з моря, – руйнація портової інфраструктури та знищення запасів зерна.

Попри це 10 місяців тому розпочав роботу новий морський коридор, яким до українських портів ідуть іноземні судна. Він вже не має статусу й обмежень зернового, успішно працює без ООН, Туреччини і тим більш без Росії, виключно за сприяння Сил оборони України.

Постійне нарощування обсягів перевезень свідчить про ефективність функціонування Українського морського коридору як логістичного шляху, що забезпечує рух експорту та імпорту морським транспортом. Наразі, не зважаючи на постійні обстріли портової інфраструктури, Україна залишається топ експортером агропродукції і гарантом продовольчої безпеки світу, наголошують у міністерстві.

Фото Адміністрації морських портів України.

Інформагентство «Вікна-Одеса»

Реклама альбомов 300
Оцифровка пленки