06.04.2024

Український морський коридор: найбільше судно вийшло із порту Південний

Найбільшим судном, яке пройшло українським морським коридором, став суховантаж Captain Leonidas під панамським прапором. Про це повідомила сьогодні Адміністрація морських портів України.

Балкер вийшов із порту Південний з 195,7 тис. тонн продукції українських металургійних підприємств.

Судно побудоване у 2005 році як Azul Fortuna, пізніше перейменоване на Captain Leonidas. Має довжину 300 м, ширину 50 м, вантажопідйомність 203 тис. тонн, що класифікує його як балкер класу Newcastlemax.

Наразі трійка балкерів з максимальною кількістю вантажу, що вже скористалися українським морським коридором, виглядає так:

Captain Leonidas – 195 700 тонн
George Island – 178 060 тонн
Jutta – 176 847 тонн


Нагадаємо: 22 липня 2022 року в Стамбулі за пропозиції ООН Україна, Туреччина та Генеральний секретар ООН Антоніу Гуттереш підписали Ініціативу про безпечне транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів «Одеса», «Чорноморськ» та «Південний». Зі свого боку угоду із ООН та Туреччиною як гарантами «Зернової ініціативи» уклала російська сторона (Україна жодних паперів з Росією не підписувала).

«Зернова ініціатива» дозволила розблокувати порти Великої Одеси (Одеський, Чорноморський, Південний), які до війни на 80% були воротами для агроекспорту, підтримати українських аграріїв, збільшити надходження валютної виручки в Україну, стабілізувати світові ціни на продовольство та запобігти суттєвому погіршенню гуманітарної ситуації в державах, що знаходяться на межі голоду, зокрема Ефіопії, Сомалі, Афганістану.

Загалом з 1 серпня 2022 року, коли по Зерновому коридору вийшло перше судно, до 45 країн світу було експортовано понад 33 млн тонн продукції українських аграріїв.

Нагадаємо також: протягом фактично усього часу дії угоди процес гальмувався, а потому був заблокований через дії росіян, які всіляко намагалися зірвати реалізацію Ініціативи, перешкоджаючи судноплавству та вільному доступу продовольства на світові ринки.

В липні 2023 року РФ заявила, що виходить з Ініціативи і значно посилила терор цивільного судноплавства, вдавшись до численних ракетно-дронових ударів по портах Великої Одеси та Подунав'я. Мета цих дій агресора, якому не вдалося влаштувати повну блокаду України з моря, – руйнація портової інфраструктури та знищення запасів зерна.

Попри це розпочав роботу новий морський коридор, яким до українських портів ідуть іноземні судна. Він вже не має статусу й обмежень зернового, успішно працює без ООН, Туреччини і тим більш без Росії.

«Український коридор є ефективним логістичним шляхом, ритмічна робота якого — результат спільних зусиль держави, Об’єднаних Сил оборони та всієї морської інфраструктурної команди», - підкреслив Олександр Кубраков, віце-прем‘єр-міністр з відновлення України – міністр розвитку громад, територій та інфраструктури.

Загалом за сім місяців роботи українського морського коридору 1 тис. 286 суден експортували понад 36 млн тонн вантажів, з них 25 млн – продукція українських аграріїв. Наразі на підхід до портів Одеса, Чорноморськ та Південний очікують 135 суден, які мають експортувати 4 млн тонн вантажів.

Фото Адміністрації морських портів України.

Інформагентство «Вікна-Одеса»

Реклама альбомов 300
Оцифровка пленки