07.05.2012 | Общество
Вандалы разгромили захоронение узников Саласпилса
Неизвестные разгромили захоронения узников концлагеря Саласпилс, погребенных на старом гарнизонном кладбище. В частности, вандалы разломали крест с надписью "Светлая память мученикам Саласпилса".
Об этом сообщает "Час". "Могила, где были перезахоронены останки нескольких погибших, топталась ногами, цветы вырваны, вазы и стеклянные подсвечники разбиты", - пишет издание. Вандалы также пытались крушить руины православной часовни. Они разломали траурные венки, которые к местам захоронений недавно возложили представители российского и белорусского посольств. Информации о задержании вандалов пока не поступало.
В Саласпилсе (в нескольких десятках километров от Риги) в 1941-1944 годы, в период оккупации Латвии гитлеровцами, находился концлагерь. Туда свозились пленные из различных регионов, оккупированных нацистами. В лагере были уничтожены десятки тысяч людей. Жертвами были в том числе и дети, которых нацисты использовали для медицинских экспериментов, а также в качестве источника "донорской" крови для раненых немецких солдат.
Останки погибших нацисты хоронили на территории старого гарнизонного кладбища, расположенного в окрестностях Саласпилса.
Источник —
07.05.2012 | Политика
07.05.2012 | Курьез
Звезда Twitter: 80.000 друзей к 80-летию – пенсионерке помогают Риханна и Джей Ло
07.05.2012 | Спорт
07.05.2012 | Политика
07.05.2012 | Наука
07.05.2012 | Общество
05.09.2025.
«Людина з кіноапаратом: одеські місця кінозйомок»: в Одесі презентовано нову книгу


«Людина з кіноапаратом: одеські місця кінозйомок» – так називається нова книга, презентація якої відбулася в Одеській національній науковій бібліотеці.
Вже у самій цій назві поєднані два великі пласти дослідницької роботи: книга стала перехрестям у тривалих розвідках британського кінознавця з Оксфорду Річарда Боссонса та одеського журналіста, автора низки книжок з історії Одеси Євгена Волокіна. І – результатом їхньої спільної багаторічної роботи.
Річард Боссонс чверть століття вивчає творчість видатного режисера-документаліста Дзиґи Вертова, зокрема, – феномен його уславленої стрічки «Людина з кіноапаратом». Цей німий документальний фільм був створений на замовлення ВУФКУ (Всеукраїнського фотокіноуправління) майже сто років тому, вийшов на екрани 1929-го. В його історії були і скандали, і безумовне захоплення, і категоричне неприйняття, і забуття. А наразі він сприймається знавцями кіно як один із найголовніших маніфестів світового кіноавангарду, один із найвизначніших зразків документалістики усіх часів.
Про те ж, що являли собою ті часи, коли працювали брати Кауфмани (Дзиґа Вертов – творчий псевдонім Давида Кауфмана, а його брат Михайло – оператор фільму), нагадала на презентації її ведуча – керівниця відділу мистецтв бібліотеки Тетяна Щурова. Тодішнім митцям ще здавалося, ніби вони можуть творити відповідно до своїх революційних уявлень про розвиток мистецтва. Однак їх «вікно можливостей» у тоталітарному СРСР вже причинялося, і зовсім скоро все незвичне, модернове, новаторське жорстко вкладуть у прокрустове ложе соцреалізму, по живому рубаючи і творчість, і творців.
читати повністю