24.12.2012 | Наука

Таяние ледников Антарктиды грозит затоплением Нидерландам и Тувалу

Таяние ледников западной Антарктиды может угрожать затоплением Нидерландам, а также государствам Бангладеш и Тувалу. Об этом говорится в исследовании ученых Государственного университета Огайо, передает Reuters.

"В западной части ледового покрова континента температура повышается почти в два раза быстрее, чем мы полагали ранее", - отмечается в докладе климатологов. Среднегодовая температура на исследовательской станции Бирд (Byrd) с 1950-х годов повысилась на 2,4 градуса по Цельсию. Темпы роста температуры в западной Антарктике в три раза превышают средние мировые показатели.

Напомним, что Бангладеш - южноазиатское государство, омываемое водами Индийского океана, а Тувалу - одно из самых маленьких по территории государств в мире, представляющее собой скопление атоллов и островов в Тихом океане. Кроме того, Тувалу является одним из государств, которые признали Южную Осетию.

Группа экспертов ООН прогнозирует, что в этом столетии уровень мирового океана вырастет от 18 до 59 см. Реальные показатели роста уровня мирового океана могут быть еще выше, если ледники начнут таять быстрее.

Источник — РБК

 

05.09.2025.

«Людина з кіноапаратом: одеські місця кінозйомок»: в Одесі презентовано нову книгу

«Людина з кіноапаратом: одеські місця кінозйомок» – так називається нова книга, презентація якої відбулася в Одеській національній науковій бібліотеці.

Вже у самій цій назві поєднані два великі пласти дослідницької роботи: книга стала перехрестям у тривалих розвідках британського кінознавця з Оксфорду Річарда Боссонса та одеського журналіста, автора низки книжок з історії Одеси Євгена Волокіна. І – результатом їхньої спільної багаторічної роботи.

Річард Боссонс чверть століття вивчає творчість видатного режисера-документаліста Дзиґи Вертова, зокрема, – феномен його уславленої стрічки «Людина з кіноапаратом». Цей німий документальний фільм був створений на замовлення ВУФКУ (Всеукраїнського фотокіноуправління) майже сто років тому, вийшов на екрани 1929-го. В його історії були і скандали, і безумовне захоплення, і категоричне неприйняття, і забуття. А наразі він сприймається знавцями кіно як один із найголовніших маніфестів світового кіноавангарду, один із найвизначніших зразків документалістики усіх часів.

Про те ж, що являли собою ті часи, коли працювали брати Кауфмани (Дзиґа Вертов – творчий псевдонім Давида Кауфмана, а його брат Михайло – оператор фільму), нагадала на презентації її ведуча – керівниця відділу мистецтв бібліотеки Тетяна Щурова. Тодішнім митцям ще здавалося, ніби вони можуть творити відповідно до своїх революційних уявлень про розвиток мистецтва. Однак їх «вікно можливостей» у тоталітарному СРСР вже причинялося, і зовсім скоро все незвичне, модернове, новаторське жорстко вкладуть у прокрустове ложе соцреалізму, по живому рубаючи і творчість, і творців.

читати повністю
Реклама альбомов 300
Оцифровка пленки
Одеський центр дослідження Голокосту 300
Загружается...