Андрiй Осiпов: «Фестиваль — можливiсть побачити кращих»


Вже вчетверте Одеська кiностудiя виступила органiзатором мiжнародного дитячого кiнофестивалю NEXT. Цього року його було присвячено Дню українського кiно, що вiдзначається в другу суботу вересня. Про те, чим дитячий кiнофестиваль важливий для Одеської кiностудiї й чому дитяче кiно складнiше за доросле, розмiрковує тимчасово виконуючий обов’язки голови правлiння ПрАТ «Одеська кiностудiя» Андрiй Осiпов.

— На фестивалi NEXT окремий показ було присвячено дитячим стрiчкам виробництва Одеської кiностудiї. А що з кiновиробництвом на кiностудiї зараз?

— Так, на ретроспективному показi дiти передивились, а хтось взагалi побачив вперше музичний художнiй фiльм за казкою Джаннi Родарi «Чарiвний голос Джельсомiно». Уявiть, його було знято рiвно 40 рокiв тому — в 1977-му! Але головний урок є актуальним для дорослих i дiтей й понинi. Вiн у тому, що як би там не було, а правда все одне переможе.

Щодо нових кiноробiт, до яких останнiм часом залучилась Одеська кiностудiя, то просто зараз на Одещинi тривають зйомки спiльного грузинсько-литовсько-польсько-українського фiльму «Антон». В однiй з головних ролей — маленький одесит Микита. Акторського досвiду вiн не має, але його типаж дуже сподобався режисеру-постановнику. Кiноiсторiя буде про те, як революцiя впливає на життя дiтей i як вони намагаються не стати дорослими ще в дитинствi.

Для Одеської кiностудiї участь в цьому проектi це з одного боку спiвпраця в створеннi серйозного кiно, а з iншого — пiдтримка нацiонального кiнематографу в цiлому.

— Дитяче кiно, на Вашу думку, це легкiсть чи вiдповiдальнiсть?

— Вважаю це складною i надвiдповiдальною справою. Дитячий фiльм передусiм має бути з чеснiстю найвищого ґатунку, бо маленького глядача не вдасться обманути анi полiтикою, анi iдеологiєю. Дитяче кiно — це вклад у майбутнє. В цьому сенсi фестиваль NEXT, що вчетверте пройшов в Одесi, є каталiзатором позитивних змiн, бо надав можливiсть побачити й поспiлкуватися з найкращими професiоналами кiнематографу.

Адвокат